L’Essències Jazz Festival és una cita estival nascuda el 2015 a la ciutat de Montblanc de la mà de l’Associació Essències i que des d’aleshores ha portat anualment a la capital de la Conca de Barberà tòtems del jazz com Carles Benavent, Gonzalo del Val trio, Andrea Motis o Marco Mezquida. Amb les ganes de seguir programant jazz durant l’any en fusió amb diferents estils musicals, en sorgeix un altre projecte.
Jazztrònica Fest & Market neix el 2021 amb 3 edicions sold-out al jardí principal del Teatre Nacional de Catalunya, un espai a l’aire lliure de 8.000m2 al cor de Barcelona, i segueix el 2022 amb 3 sold-outs més a Utopia 126. És un festival que combina diferents ritmes, des del jazz fins a la música electrònica. Una proposta per a passar tot el dia amb amics o en família, descobrint artistes locals novells i futures promeses, així com artistes internacionals del món del nu-jazz o jazz avantguarda, al costat d’una selecció dels djs més representatius de l’escena jazzística i electrònica. També hi tenen cabuda foodtrucks, un market de vinils, llibres i roba vintage, així com performances d’art urbà.
A partir d’aquesta primera experiència exitosa del nou festival barceloní de referència pels amants del jazz i l’electrònica, Jazztrònica també comença a programar setmanalment a partir del mes de març de 2022 concerts a la sala Jamboree sota el concepte Jazztrònica XS.
Des de PREST ens hem encarregat fins el mes de juny de 2022 de l’estratègia digital, el paid media i la campanya de premsa de l’Essències Jazz Festival 2021, de totes les edicions de Jazztrònica Fest & Market i de la programació Jazztrònica XS. Els resultats han estat notoris, aconseguint en menys de mig any superar la xifra de 10.000 seguidors a les xarxes socials i desenes d’impactes a mitjans tant generalistes com especialitzats, entre els quals destaquen: RAC1, Catalunya Ràdio, El País, La Vanguardia, Time Out, Núvol, Betevé, Mondo Sonoro i Viasona.